نکاتی برای جلوگیری از شکست در معاملات فارکس
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

بازارهای ارز خارجی فرصت های سرمایه گذاری اغوا کننده ای هستند. سود بالقوه قابل توجه است و عمل به سرعت پیش می رود. با این حال، باید مراقب باشید که وقتی تصمیم دارید وارد معاملات فارکس شوید، خیلی سریع حرکت نکنید. بررسی توصیه‌های فارکس مانند موارد زیر می‌تواند شما را از اشتباهات رایج معامله‌گر مبتدی فارکس نجات دهد.

فارکس می تواند یک محیط معاملاتی با شدت بالا باشد. به همین دلیل، داشتن یک برنامه کامل قبل از شروع معاملات فعال، کاملاً ضروری است. اگر متوجه شدید که در حال تصمیم گیری برای خرید و فروش هستید، وقت آن است که در استراتژی خود تجدید نظر کنید. یک برنامه خوب باید این تصمیمات سریع را به حداقل برساند تا از اشتباهات احساسی جلوگیری شود.
بیشتر بدانید:

مراحل موفقیت در معاملات فارکس
هنگام ورود به معاملات فارکس، مهم است که احساسات خود را محکم نگه دارید، به خصوص حرص و آز. اجازه ندهید وعده پاداش بزرگ باعث شود که سرمایه خود را بیش از حد افزایش دهید. اگر می خواهید موفق باشید، بر اساس برنامه منطقی خود معامله کنید، نه بر اساس احساسات یا "عاطفه" خود.

به عنوان یک معامله گر فارکس، باید به یاد داشته باشید که الگوهای بازار بالا و همچنین بازار پایین همیشه وجود خواهند داشت. با این حال، یکی همیشه بر دیگری تسلط خواهد داشت. برای فروش سیگنال در بازار بالا مشکلی نخواهید داشت. شما باید استراتژی معاملاتی خود را با روندهای فعلی بازار تطبیق دهید.

سعی کنید معاملاتی را که در طول شبانه روز انجام می دهید بیش از حد تحلیل نکنید. گاهی اوقات بهترین تصمیم منطقی ترین و بدیهی ترین انتخابی است که به شما پیشنهاد می شود. آن را بسیار ساده نگه دارید و اگر می خواهید سود خود را به حداکثر برسانید، قضاوت اصلی خود را زیر سوال نبرید.

به یاد داشته باشید که تجارت فارکس در مورد بازی کردن شانس است، نه تلاش برای پیش بینی اتفاقات بعدی. هیچ کس نمی تواند به طور واقعی آینده یک ارز را در بازار فارکس پیش بینی کند. در عوض، باید سیستمی راه اندازی کنید که به شانس آماری یک جفت ارز توجه کند.

هنگام معامله در بازار فارکس، باید روی مناطقی با کمترین فعالیت معاملاتی تمرکز کنید. بیشتر سرمایه گذاران بر روی ارزهای پرنوسان با فعالیت های تجاری زیاد تمرکز می کنند. با این حال، قیمت‌ها در مناطقی که فعالیت تجاری پایینی دارند، بیشتر تغییر می‌کنند، زیرا عرضه و تقاضا دیگر متعادل نیستند.

اگر می خواهید معامله گر فارکس شوید، باید یک کارگزار فارکس را انتخاب کنید. برای گرفتن بهترین تصمیم ممکن، باید بررسی آنلاین کارگزاران احتمالی، و همچنین بررسی سابقه و آژانس نظارتی آنها را بررسی کنید. انتخاب یک بروکر ایده آل اولین قدم برای ثروتمند شدن با فارکس است.

هرگز بر اساس اطلاعاتی که مطمئن نیستید می توانید به آن اعتماد کنید یا مطمئن نیستید که درک می کنید معامله نکنید. اگر نمی دانید که اطلاعات شما از منبع معتبری می آید، به تحقیق و مطالعه ادامه دهید تا زمانی که به تصمیمی که می خواهید بگیرید اطمینان بیشتری پیدا کنید. علاوه بر این، درک خطرات و مزایای یک معامله بالقوه، شانس شما را برای موفقیت افزایش می دهد.

یک ژورنال مفصل معاملات فارکس داشته باشید. تجزیه و تحلیلی را که شما را به سمت گرفتن موضع خاصی سوق داد، درج کنید، اما مواردی مانند احساسات و اعمال خود را در آن زمان نیز در بر بگیرید. به این ترتیب می توانید به گذشته نگاه کنید و تعیین کنید که چه رفتارهایی شما را به یک معامله گر موفق تبدیل می کند و چه رفتارهایی می تواند برای شما هزینه داشته باشد.

از کوچک شروع کنید. هنگامی که برای اولین بار در بازار معاملات فارکس شروع به کار کردید، با مقدار اولیه کمی شروع کنید و از سود معاملاتی خود برای تامین مالی بیشتر حساب استفاده کنید. اگر حساب شما در حال از دست دادن پول است، اضافه کردن وجوه خارجی اضافی فقط به افزایش ضرر شما کمک می کند. افزایش حساب خود از طریق سود نیز مطمئن ترین محافظت در برابر نفوذ به سر شما است.

هنگام معامله به شهود خود گوش دهید. اگر چیزی در مورد تجارت شما را آزار می دهد، حتی اگر نمی توانید دلیل آن را تعریف کنید، معامله را انجام ندهید. با گوش دادن به غرایز و شهود خود، می توانید در صورت از دست دادن پول در معامله، از هر گونه ناامیدی در آینده جلوگیری کنید.

وقتی کسی از فارکس استفاده می کند باید از ثبات یا نوسان بازاری که در آن سرمایه گذاری می کند آگاه باشد. با داشتن این دانش می توان زمان بیشتری را برای فروش سرمایه خود زمان بندی کرد. همچنین احتمال کاهش غیرمنتظره سرمایه گذاری در مورد چیزی که هیچ کس نمی خواهد را کاهش می دهد.

کارگزار مناسب را پیدا کنید. اگر ندانید در حال انجام چه کاری هستید، پیمایش در آب های فارکس دشوار است و بنابراین یک کارگزار یک انتخاب واضح است. اما حتی زمانی که فارکس را می شناسید به یک کارگزار خوب نیاز دارید. یک کارگزار خوب به شما اطلاعات، تخصص و راهنمایی های خوبی می دهد که به شما در کسب درآمد کمک می کند.

اعتماد به نفس و صبر دو کلید اصلی موفقیت معاملات ارزی هستند. یک معامله گر باید اطمینان کامل داشته باشد که در بلندمدت موفق خواهد شد و به تصمیماتی که می گیرد ایمان داشته باشد. لازم نیست تاجران برای کسب درآمد دائما در بازار حضور داشته باشند.

شما باید درک کنید که فارکس یک بازار جهانی است و نه فقط بازاری که در کشور شما فعالیت می کند. این به این معنی است که بزرگتر از بورس لندن یا هر چیزی است که وال استریت می توانست تصور کند. اگر مقیاس فارکس را درک کنید، احتمالاً با احتیاط لازم به آن نزدیک خواهید شد.

پول معاملاتی فارکس خود را به حداقل پنجاه قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً هرگز بیش از دو درصد از پول خود را در یک معامله از دست نخواهید داد. شما می توانید سه بار متوالی شکست بخورید و هنوز چهل و هفت شانس دیگر برای برنده شدن دارید. این شما را مدت بیشتری در بازی نگه می دارد.

هنگام معامله در بازار ارز، برای حال حاضر معامله کنید، نه برای آینده. بازار در وضعیت فعلی خود ممکن است مانند بازار در آینده نباشد، بنابراین در لحظه فعلی روی جفت ارز تمرکز کنید. همچنین به موقعیت هایی که قرمز هستند اضافه نکنید.

حالا شاید کمی بیشتر آماده باشید تا با اطمینان و خرد وارد بازارهای فارکس شوید. با یادگیری و آماده سازی خود از قبل، به طور قابل توجهی سرعت توسعه تخصص واقعی خود را افزایش خواهید داد. حتی بهتر از این، شما از قبل می دانید که چگونه از خطرناک ترین دام هایی که در انتظار شما هستند اجتناب کنید.

برای آشنایی با 10 اشتباه قابل اجتناب معامله گران روز فارکس کلیک کنید:

https://www.thebalancemoney.com/forex-day-trading-mistakes-4065100





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: